Jsme součástí

NáplňPráce.cz Popis pracovní pozice
Administrativní pracovník / Administrativní pracovnice

Co administrativní pracovník dělá?

Náplní profese administrativního pracovníka (pracovníka back office) je především starost o administrativní úkoly. Administrativní pracovník vyřizuje firemní korespondenci, elektronickou poštu a telefonní hovory. Eviduje, zakládá a archivuje dokumenty, organizuje pracovní cesty, plní operativní úlohy a obsluhuje kancelářské zařízení. Připravuje podklady pro nadřízené a ostatní oddělení společnosti. Dalším úkolem pracovníka back office může být komunikace s úřady, externími partnery či správou budovy.

Práce administrativního pracovníka – diskuze a zkušenosti

Zajímáte se o práci administrativního pracovníka? Zeptejte se těch, kteří jako administrativní pracovník pracují, nebo sdílejte své zkušenosti z této profese s ostatními!

Nejčastěji se ptáte
Zajímá mě, jaký plat mohu jako administrativní pracovník očekávat? A jak moc se průměrný plat administrativního pracovníka liší v jednotlivých lokalitách?
NáplňPráce.cz reaguje
Dobrý den, děkujeme za dotaz. Průměrný plat administrativního pracovníka včetně rozdílů v jednotlivých lokalitách naleznete například na portálu PrůměrnéPlaty.cz. Alternativním zdrojem informací o platech administrativního pracovníka mohou být také data Českého statistického úřadu – www.czso.cz.
27. 1. 2022 v 9:18 Jolana píše
Mohla bych tuto práci dělat i se zdravotním postižením (invalidní vozík)?
27. 1. 2022 v 14:01 Andrea, NáplňPráce.cz píše
Dobrý den, Jolano. Náplň práce administrativního pracovníka byste určitě měla zvládnout i s vaším zdravotním postižením. Jedná se o práci kancelářskou a fyzicky nenáročnou. Vše ale samozřejmě závisí na dohodě s vaším potenciálním budoucím zaměstnancem. Pokud tedy přemýšlíte, zda se o práci ucházet, určitě to zkuste.
4. 12. 2022 v 15:29 Adéla píše
Dobrý den, hledám nějakou práci, kterou bych mohla dělat z domova na MD. Berou firmy na nějakou administrativní práci také maminky na MD s možností práce z domu?
5. 12. 2022 v 9:46 Andrea, NáplňPráce.cz píše
Dobrý den, Adélo. Na různých pracovních portálech určitě najdete pracovní nabídky, které nabízejí částečný home office, nicméně pokud byste ráda pracovala 100 % z domova, bude lepší hledat pracovní pozice typu zákaznická podpora nebo pracovník call centra. V této oblasti určitě najdete inzeráty, které Vám umožní úplnou práci z domova.
28. 2. 2023 v 17:57 Alena píše
Pracuji jako realitní makléřka, ale v současné době nemám téměř žádné prodeje, takže si budu muset minálně prozatím najít nějakou náhradní práci. Přemýšlela jsem nad nějakou administrativou. Jsou na tuto pozici nějaké specifické požadavky?
1. 3. 2023 v 9:52 Andrea, NáplňPráce.cz píše
Dobrý den, Aleno. Pokud jste do této doby pracovala jako realitní makléřka a část Vaší práce tvořila také administrativní část, jistě máte pro tuto pozici dostatečné předpoklady.
8. 4. 2023 v 12:54 Martina píše
Studuji VŠ a potřebuji si najít nějakou brigádu. Má někdo zkušenosti s požadavky v této práci. Mám zkušenosti s MS office a takový ten klasický kancelářský základ, ale s nějakými pokročilejšími softwary jsem nikdy nepracovala. Myslíte, že tu práci zvládnu?
11. 4. 2023 v 9:11 Andrea, NáplňPráce.cz píše
Dobrý den, Martino. Vždy záleží na konkrétní činnosti firmy a konkrétní náplni práce, která je v inzerátu popsána. Náplň práce se tedy bude vždy lišit, nicméně pokud v inzerátu nejsou uvedeny konkrétní požadavky, které byste nedokázala splnit, pak byste po zaučení s prací neměla mít problém.
Mohlo by vás zajímat...

Administrativní pracovník – doporučené pracovní nabídky